• ROK 2012

• 05.04.2021 09:06
      • Wydarzenia roku 2012
      • SPOTKANIE OPŁATKOWE

20 grudnia 2012 r. w sali parafialnej odbyło się uroczyste spotkanie wigilijne członków i sympatyków Stowarzyszenia Rodzin Katolickich. W spotkaniu uczestniczyli również zaproszeni goście. Spotkanie opłatkowe otworzyła prezes Stowarzyszenia p. Alicja Kuczkowska, która powitała wszystkich i złożyła świąteczne życzenia. Były kolędy, opłatek i wspomnienia. Takie spotkanie to już tradycja. Podczas spotkania nie zabrakło potraw wigilijnych oraz zawitał również św. Mikołaj, który obdarował wszystkich zebranych drobnymi upominkami.

NIESPODZIEWANY GOŚĆ

Zgodnie z tradycją i pamięcią o najmłodszych w naszej parafii w dniu 6 grudnia na Roratach zjawił się Święty Mikołaj. Chwilę rozmawiał z dziećmi, a potem obdarował każde dziecko paczką słodyczy życząc, aby same stawały się dobrymi mikołajami dla innych. W południe Święty Mikołaj odwiedził dzieci w szpitalu na oddziale dziecięcym i laryngologii. Złożył świąteczne życzenia służbie zdrowia, a dzieci otrzymały paczki ze słodyczami. Tego samego dnia pojawił się jeszcze wieczorem na sumie odpustowej obdarowując dzieci i młodzież. W niedzielę 9 grudnia Mikołaj odwiedził dzieci w filialnym kościele w Kłębowu. Inicjatorem sprowadzenia Świętego Mikołaja do naszej parafii było Stowarzyszenie Rodzin Katolickich.

WIECZÓR PIEŚNI PATRIOTYCZNEJ

23 listopada 2012 r. o godz. 19.00 na plebanii odbył się Wieczór pieśni patriotycznej „Żeby Polska była Polską”. Organizatorem spotkania było Stowarzyszenie Rodzin Katolickich, a jego celem - świętowanie 94 rocznicy odzyskania niepodległości.

To uroczyste spotkanie przygotowała i prowadziła Pani Alicja Korpalska, nauczyciel historii, która przypomniała odpowiednio dobranym repertuarem pieśni i wierszy tamte odległe, trudne ale jednocześnie piękne czasy walki o wolną Polskę. Zespół „mAgnes” w dwuosobowym składzie: P. Agnieszka Janik i P. Piotr Koszykowski zaprezentował się przygotowując ciekawą i porywającą do śpiewu oprawę muzyczną.

Uczestnicy wieczoru zostali wprowadzeni w tematykę narodowowyzwoleńczą wystawą „Pamięć i tożsamość” zaprezentowaną przez Pana Mariana Rottera. Zgromadzone zbiory medali z wizerunkami polskich generałów, ciekawe albumy, pamiątki rodzinne i książki historyczne cieszyły się dużym zainteresowaniem zebranych gości i przyjaciół Stowarzyszenia. Wspólny śpiew, słowo wiążące i poezja wywołały wspomnienia u uczestników spotkania. Dzięki nim i pięknym pieśniom patriotycznym był to wieczór pełen wrażeń i wzruszeń. Takie utwory jak „Warszawianka”, „Bywaj dziewczę zdrowe”, „Marsz, marsz Polonia”, „Legiony”, „Ułani, ułani”, „Pierwsza kadrowa”, „Żeby Polska była Polską” są przecież bliskie sercu każdemu Polaka. Poprowadziły one zebranych przez odległe i ważne dla wszystkich wydarzenia historyczne: Powstanie Listopadowe 1831 r., Powstanie Styczniowe 1863 r., utworzenie Legionów Polskich, udział Polaków w I wojnie światowej, odzyskanie niepodległości w 1918 r., zaślubiny z morzem w 1923 r. i wreszcie odzyskanie suwerenności przez nasz kraj w 1989 r.

NAJSERDECZNIEJSZE ŻYCZENIA

W sobotę (17 listopada 2012r.) kl. Daniel Kołacz przyjął w Koszalinie z rąk bpa Krzysztofa Zadarko święcenia diakonatu.

Życzymy wytrwałości, spokoju i pogody ducha. Zdrowia i wszelkiego szczęścia. Przede wszystkim wielu łask i błogosławieństwa Bożego aby towarzyszyło Ci DIAKONIE Danielu przez całe Twoje życie. Szczęść Boże!

ZADUSZKOWY WIECZÓR POETYCKI

Rozsypane liście, palące się świece i znicze, przygaszone światło, członkowie i przyjaciele Stowarzyszenia Rodzin Katolickich recytujący poezję oraz pieśni w wykonaniu zespołu Państwa Giłków o tematyce przemijania naszego życia. Te elementy były częścią ubiegłoczwartkowych (08.11.12r.) zaduszek muzyczno - poetyckich, zorganizowanych przez nasze Stowarzyszenie. Zaduszki powstały z myślą o zmarłych w tym roku naszych parafianach, których polecaliśmy w modlitwie Bogu. Uczestnikom spotkania towarzyszyły nostalgia, chwile zadumy o tych co odeszli.

XV DNI KULTURY CHRZEŚCIJAŃSKIEJ W WAŁCZU

Dnia 9 września Mszą św. rozpoczęliśmy XV Dni Kultury Chrześcijańskiej, których organizatorem jest Stowarzyszenie Rodzin Katolickich działające przy naszej parafii. Homilię podczas Mszy inaugurującej dni kultury wygłosił Ks. Wojciech Parafianowicz, redaktor naczelny diecezjalnego tygodnika „Gościa Niedzielnego”. Tego samego dnia o godzinie 14.15 w sali klubowej WCK odbył się wernisaż wystawy „Budujemy dom na skale”, na której można było oglądać prace wałeckich plastyków, uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Kulinarną atrakcją wernisażu okazała się degustacja tradycyjnych polskich potraw przygotowanych przez panie z Kół Gospodyń Wiejskich z Rudek, Ostrowca i Szwecji, Dziennego Domu Pomocy i uczniów ZS nr 4 RCKU.

Wieczorem w kościele odbył się koncert organowy w wykonaniu Benigny Jaskulskiej i Krzysztofa Leśniewicza. W poniedziałek, 10 września, ks. W. Parfianowicz spotkał się z młodzieżą ZS nr 1 i 4 oraz II LO. Tematem prowadzonych przez niego warsztatów był wpływ mediów na obraz współczesnego świata.

W czwartek 13 września w czytelni WCK odbyło się spotkanie z Janem Sabiniarzem - architektem, poetą, prozaikiem, autorem tekstów i kompozytorem ballad. Jan Sabiniarz zajmuje się także malarstwem, rysunkiem i fotografią.

Dnia 14 września (piątek) Mszy świętej w naszym kościele przewodniczył i Słowo Boże wygłosił bp ordynariusz Edward Dajczak, który później spotkał się w auli Zespołu Szkół Nr 1 z samorządowcami, nauczycielami oraz pracownikami służby zdrowia. Podczas półtoragodzinnego spotkania bp Edward Dajczak opowiadał o swoich doświadczeniach ewangelizacyjnych na Przystanku Jezus organizowanym równolegle z Przystankiem Woodstock. Nazwał Woodstock „poligonem”, na którym nie ma agresji, jest za to wiele rozmów i pytań. Podkreślał także rolę, jaką w życiu młodych ludzi powinni spełniać nauczyciele i wychowawcy – nie tylko ci pracujący z dziećmi i młodzieżą w szkołach.

W sobotę Mszę świętą pięknym śpiewem uświetnił Chór Cantores z Człopy, który później wykonał kilkanaście pieśni m.in. po łacinie, a „Ave Maria” zaśpiewała samodzielnie pani Maria Sroczyńska.

Ostatnim punktem programu XV Dni Kultury Chrześcijańskiej był Festyn Parafialny, który odbył się 23 września w ogrodach parafialnych.
        Festyn skierowany był nie tylko do parafian, ale i wszystkich mieszkańców miasta, którzy chcieli spędzić niedzielne popołudnie w rodzinnym gronie. Chętnych do próbowania domowych ciast, mięs z grilla i innych specjałów nie brakowało, a konkursy sprawnościowe, w których startowały całe rodziny trzeba było – z powodu dużej ilości chętnych - rozgrywać w kilku etapach. Wiele radości i nie mniej emocji przysporzyła oglądającym rywalizacja między księżmi pracującymi w naszej parafii. W programie festynu znalazły się też występy „młodych talentów” m.in. szkolnego zespołu z Kornelówki MAKUSZYNKI, dziecięcej scholi WIECZERNIK, młodzieżowej scholi parafialnej, zespołu „Alice Buttons”, Zespołu Śpiewaczego „Chabry” i „Czeremcha”, wyścigi na ergometrach oraz zabawa taneczna z zespołem C-dur MANIACY. Cały dochód z imprezy przeznaczony zostanie na remont dachu kościoła.
        Z serca dziękujemy wszystkim którzy włączyli się w organizację XV Dni Kultury Chrześcijańskiej: władzom, instytucjom, urzędom, szkołom oraz wszystkim osobom...  Przede wszystkim dziękujemy organizatorom, czyli członkom działającego przy parafii pw. św. Mikołaja Stowarzyszeniu Rodzin Katolickich i życzymy aby jeszcze przez długie lata nie zabrakło im chęci i pomysłów...

PODZIĘKOWANIE

Drogim Księżom Wikariuszom Hubertowi Smołkowiczowi i Tomaszowi Kmiecikowi – za 4,5 – letnią pracę duszpasterską w naszej parafii – pragniemy z serca powiedzieć – Bóg zapłać.

Drodzy Księża, składamy Wam z serca płynące podziękowania za wszelkie zaangażowanie, za zbliżanie nas do Boga i pogłębianie naszej wiary, za każde słowo: to które padało podczas głoszonej homilii, to które przekazywaliście podczas posługi w konfesjonale, a także to podczas zwykłej rozmowy. Szczególnie dziękujemy za Waszą posługę duszpasterską, za wygłoszone kazania, odprawione Msze Św., za przygotowanie nas do sakramentów szczególnie I Komunii i bierzmowania, za wszystkie duszpasterskie odwiedziny w naszych domach, za modlitwy zanoszone za nas do Boga.

Księże Hubercie Tobie szczególnie dziękujemy za rozśpiewanie naszej parafii a szczególnie za Scholę Młodzieżową, za zapoczątkowanie festynów parafialnych, za pielgrzymki do miejsc świętych, za profesjonalny sprzęt nagłośnienia scholii w kościele, za stronę internetową naszej parafii. Natomiast za liczną grupę ministrantów, Oazę, przygotowanie młodzieży do sakramentu bierzmowania, za uśmiech, serce oraz KSM dziękujemy Tobie Księże Tomaszu.

Żegnając Was, zawierzamy Waszą dalszą pracę duszpasterską Maryi – Królowej Polski, ale także Królowej i Matce wszystkich kapłanów. Niech wyjedna Wam u swojego Syna – wiekuistego kapłana zdroje niewyczerpanych łask i błogosławieństwo, które jakże potrzebne jest w dzisiejszej, trudnej pracy duszpasterskiej. A oto galeria zdjęć z Mszy Dziękczynnej za pracę duszpasterską w naszej parafii oraz spotkania parafian na grillu pożegnalnym.

CHORWACJA ZDOBYTA

Skończyły się wakacje i czas urlopowych wyjazdów. Mocnym końcowym akcentem również nasi parafianie zakończyli wakacje. Wyjazd parafialny do Chorwacji skupił 51 parafian i kilku sympatyków spoza parafii. Swoje wędrowanie zaczęliśmy 16 sierpnia mszą św. i błogosławieństwem ks. Proboszcza. Potem był już SPLIT, malowniczy i zabytkowy DUBROWNIK, rejs stateczkiem na wyspę KORCULA. Wyjątkowym dniem było pielgrzymowanie do MEDJUGORIE, do miejsca objawień Matki Bożej i modlitwy. Kończąc naszą podróż (nie bez niespodzianek) odwiedziliśmy urokliwe PLITWICKIE JEZIORA idąc wśród jezior i wodospadów 8,5 km. Miejscowość NEUM i hotel pod tą samą nazwą gościł nas przez 5 nocy. Galeria zdjęć już dostępna - zachęcam do ogladania

MINISTRANCI I SCHOLA WIECZERNIK W GÓRACH

2 lipca 2012 r. ministranci oraz schola dziecięca WIECZERNIK wraz z opiekunami pojechali na wycieczkę w Góry Opawskie. Naszym miejscem noclegowym był Bodzanów gdzie mogliśmy gościć w przepięknym klasztorze Ojców Oblatów.

Pierwszego dnia mieliśmy okazję zwiedzić miejscowość Głuchołazy - renesansowe i barokowe kamieniczki, Kościół św. Wawrzyńca, widzieliśmy również mury obronne wraz z wieżą i bramami.

Kolejny dzień to wspinaczka na górę zwaną Biskupia Kopa (889 m n.p.m.) – najwyższy szczyt polskiej części Gór Opawskich w Sudetach Wschodnich, a także najwyższe wzniesienie województwa opolskiego - obecnie przez szczyt przebiega granica polsko-czeska. Tutaj wspięliśmy się na wieżę widokową. W drodze powrotnej złapała nas straszna ulewa z piorunami – wieczorem opowieści z wycieczki było bez liku. Przeżyliśmy z uśmiechem burzę w górach.

W środę naszym celem zwiedzania była Kopalnia Złota w Złotym Stoku. Spacerowaliśmy chodnikami "Sztolni Gertruda", spotkaliśmy się z gnomem w Chodniku Śmierci. Zawędrowaliśmy również do podziemnego, podświetlanego wodospadu, na który wszyscy patrzyliśmy z radosnym błyskiem w oku.  Wielką niespodzianką był także przejazd podziemną kolejką, która przywiozła nas do miejsca, gdzie można było zobaczyć jak wybija się monety, a stamtąd powędrować do muzeum minerałów. Ze Złotego Stoku wyjechaliśmy z kieszeniami pełnymi sztabek "złota" i innych pamiątek.

Kolejny dzień zwiedzania to miasto Nysa. Podczas wycieczki zwiedziliśmy Rynek Miejski i nyska Katedrę - Kościół św. Jakuba Starszego Apostoła i św. Agnieszki, Wieżę Wrocławską, Dom Komendanta, Pałac Biskupi, Rynek Solny, Kościół św. Piotra i Pawła, Fontanna Trytona, Dom Wagi, Bastion św. Jadwigi. Odwiedziliśmy też Dom Macierzysty Bł. Marii Merkert – założycielki naszych Sióstr Elżbietanek. Wycieczkę zakończył mały posiłek a my wróciliśmy do Bodzanowa zadowoleni i pełni wrażeń, a także z dużym zasobem wiadomości na temat miasta Nysa.

Ostatni dzień naszej wakacyjnej wędrówki to Wrocław, gdzie już na parkingu czekała na nas pani przewodnik. Tutaj od razu udaliśmy się szlakiem wrocławskich krasnali. Zwiedziliśmy rynek główny – tutaj także była Msza św. a później upragniony posiłek w Mc Donald`s oraz dla chętnych w KFC. Ostatnim punktem programu było Wrocławskie ZOO. Tutaj trzy godziny spędziliśmy w podziwie pięknych i unikalnych zwierząt jakie żyją na naszej planecie. I tak zmęczeni ale pełni wrażeń wróciliśmy do Wałcza.

Wyjazd dostarczył nam wszystkim niezapomnianych, miłych chwil spędzonych we wspólnym gronie.

DZIĘKUJEMY

ZAKOŃCZENIE ROKU KATECHETYCZNEGO I SZKOLNEGO

Zakończył się już kolejny ok szkolny i katechetyczny. W czwartek wspólnie razem: przedszkolaki, uczniowie szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół średnich; dziękowaliśmy za miniony rok pracy i nauki. Po mszy świętej ministranci, schola dziecięca Wieczernik i zespół młodzieżowy spotkali się na wspólnym grillowaniu przy naszej plebanii. Foto z grila i Mszy św. w zakładce GALERIA.

W dniu 21 kwietnia Stowarzyszenie Rodzin zorganizowało wyjazd pielgrzymkowy trasą Wałcz – Rokitno – Gościkowo – Paradyż – Świebodzin – Wałcz. Wzięła w nim udział 50 osobowa grupa parafian i nie tylko. Pielgrzymkę poprowadził ks. proboszcz Antoni Badura.

Sanktuarium Matki Bożej Cierpliwie Słuchającej w Rokitnie było pierwszym etapem zatrzymania. Jest to najważniejsze sanktuarium Maryjne w Diecezji Zielonogórsko – Gorzowskiej. Mogliśmy podziwiać piękną pocysterską świątynię w duchu baroku i rokoka. Modliliśmy się przed cudownym obrazem Matki Bożej Rokitniańskiej z wizerunkiem białego orła. Uczestniczyliśmy we Mszy św., którą w intencjach pielgrzymów odprawił ks. kustosz Józef Tomiak i ks. proboszcz Antoni. Zwiedziliśmy muzeum i obiekty przyklasztorne. Można było odpocząć i przejść drogę krzyżową w ogrodach klasztornych. Następnie udaliśmy się do Paradyża, gdzie zwiedziliśmy teren i zabudowania klasztorne Seminarium Duchownego. Zapoznaliśmy się z historią wartością architektoniczną tego wyjątkowego miejsca. Uzupełnieniem przeżyć i wrażeń był przyjazd pod pomnik Chrystusa Króla w Świebodzinie.

Rozmodleni i rozśpiewani wracaliśmy do Wałcza dziękując Bogu i Matce Najświętszej za pięknie przeżyty dzień.

Alicja Kuczkowska

23 ROCZNICA ŚWIECEŃ KAPŁAŃSKICH

28 maja minęła 23 rocznica święceń kapłańskich ks. proboszcza Antoniego Badury. W zwiazku z tą rocznicą we wtorek w naszym kościele odbyła sie uroczysta msza świeta koncelebrowana przez ks. proboszcza i jego kolegów z rocznika świeceń kapłańskiech. Nie zabrakło życzeń dzieci pierwszokomunijnych i kwiatów. Słowo swoje wygłosił też ks. prałat Romuald Kunicki, który w czasach seminaryjnych jubilatów był icch wykładowcą w Wyższym Seminarium Duchownym. Warto nadmienić, że w tym dniu rocznicę swoich święceń obchodzi też ks. Prałat i ks. Tomasz

DŁUGA MAJÓWKA

Rozpoczął sie piękny miesiąc maj. Pełen wydarzeń, rocznic, egzaminów i uroczystości religijnych. Rozpoczął się długą "majówką" z której postanowiła skorzystać nasza wspólnota oazowa z ks. Tomaszem. Wieczorem 30 kwietnia z pilskiego dworca nasza oaza wyruszyła podbić KRAKÓW.

Wieczorem 30 kwietnia z pilskiego dworca nasza oaza wyruszyła podbić Kraków. W dość ciasnym przedziale, lecz z wesołymi nastrojami, spędziliśmy całą noc. Rankiem przybyliśmy do dawnej stolicy Polski. Zakwaterowaliśmy się w Zakonie Pijarów, gdzie zostaliśmy bardzo ciepło przyjęci. Mieszkaliśmy praktycznie w samym centrum Starego Miasta, więc większość głównych krakowskich zabytków mieliśmy na wyciągnięcie ręki. W ukochanym mieście Jana Pawła II spędziliśmy 3 dni. Przez ten czas mieliśmy wiele wrażeń. Zwiedziliśmy Katedrę Wawelską, sfotografowaliśmy się przy Smoku Wawelskim, weszliśmy na Kopiec Kościuszki, z którego rozciągał się przepiękny widok na Kraków, mieliśmy także okazję pomodlić się przed obrazem Jezusa Miłosiernego w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia – Łagiewnikach. Byliśmy również w Kościele Mariackim, spacerowaliśmy po Kazimierzu oraz wielokrotnie podziwialiśmy przepiękny Stary Rynek, zarówno w dzień, jak i w nocy, przyglądając się pokazom ogni i wysłuchując występów wielu uzdolnionych muzyków, a także karmiąc stałych tubylców rynku – gołębie. Nie obyło się bez wizyty w galerii, a także delektowania się smakiem przepysznych deserów w Pijalni Czekolady Wedla. Zasmakowaliśmy również krakowskich precli. Mimo dość pesymistycznych prognoz, przez cały czas pogoda była idealna. Wycieczka minęła nam bardzo szybko, nim się obejrzeliśmy, trzeba było już wracać. W drodze powrotnej mieliśmy wiele zabawnych przygód. Podróż pociągiem to także okazja do nawiązania nowych znajomości i my z tej okazji skorzystaliśmy. Wyjazd ten bardzo nas do siebie zbliżył. Z pewnością kiedyś będziemy chcieli wrócić do przepięknego Krakowa. Bardzo dziękujemy księdzu Tomaszowi za zorganizowanie tak wspaniałej wycieczki.

TRIDUUM W OBIEKTYWIE

Wielką Niedzielą zakończyliśmy Świete Triduum Paschalne. Wieczornej Mszy Wieczerzy Pańskiej w Wielki Czwartek przewodniczył ks. Tomasz, wielkopiątkowej liturgii ks. Hubert, a sobotniej Eucharystii i Rezurekcji przewodniczył ks. proboszcz Antoni Badura. Wszystkim zaangażowanym w Triduum: budowniczym Ciemnicy i Grobu Pańskiego, młodzieży i dorosłym, liturgicznej służbie ołtarza, scholi młodzieżowej z zespołem, grupie wokalnej 30+, czytajacym i śpiewającym w czasie Triduum, sprzątajacym i ubierającym kościół z s. Weroniką składamy serdeczne podziekowanie. Zapraszamy do galerii zdjęć i do wysłuchania utworu Alleluja z repertuaru TGD

• Wróć do listy artykułów